Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.
Pierwsze nasze zadanie to : Stok narciarski
Polegało na zbudowaniu stoku narciarskiego. Czy uda Ci się opuścić oślą łączkę i poszusować po mistrzostwo w wyścigach narciarskich?
Uczniowie odpowiadali na pytania :
– Jakie siły sprawiają, że narciarz zjeżdża w dół? (Siła ciężkości).
– Jak waga narciarza wpływa na jego ruch? (Większa waga to większy pęd).
Kilka ilustracji z naszych działań:
Film: https://drive.google.com/file/d/1txUU7ctcijQOPU-QqDqtGAEyY4ojUU36/view?usp=sharingTrzecie zadanie to: Żaglowóz
Polegało na zaprojektowaniu, zbudowaniu i przetestowaniu żaglowca na kółkach.
Czy żaglowóz może żeglować pod wiatr? Sprawdź, jak niewidoczne siły wpływają na ruch ciała i jak robią to na odległość.
Uczniowie odpowiadali na pytania:
– Jakie siły działały na żaglówkę i latawiec, które widzieliście na filmie? (Siły pchające/ciągnące).
– Jaka siła napędzała żaglówkę? (Żaglówka była popychana siłą wiatru).
Nasze prace:
Film: https://drive.google.com/file/d/1wE0UTr1yr2IJdubdEIrP6nehhyYrT0ea/view?usp=share_linkCzwarte zadanie to : Walentynka na drukarce 3D – SKRIWARE
Drukowanie przestrzenne, druk 3D jest to proces wytwarzania trójwymiarowych, fizycznych obiektów na podstawie komputerowego modelu. Zadaniem naszym było załadować komponent , wybrać model i wydrukować.
Wkrótce pochwalimy się dalszymi naszymi pracami 😊Anna Słomka