Szkoła Podstawowa nr 78

im. prof. Wiktora Degi w Poznaniu

  • W tym roku szkolnym bierzemy udział w projekcie ogólnopolskim zatytułowanym „Polak ma essę!”, którego głównym założeniem jest utrwalanie zdobytej wiedzy, a także nabywanie nowej wiedzy poprzez zabawę oraz integrację uczniów.
  • Zadanie 1.

Pierwszym zadaniem, z którym zmierzyli się moi podopieczni w ramach projektu edukacyjnego Polak ma essę! były ortobrazki. Połączenie nauki poprawnej pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi i artystycznymi wizjami uczniów okazało się świetną zabawą. Aż miło było przyglądać się tym entuzjastycznym zapędom artystycznym na lekcjach języka polskiego.

  • Zadanie 2.

Kolejnym zadaniem, które wybrałam dla uczniów była alfabetyczna historyjka. Oprócz przypomnienia (oraz utrwalenia) alfabetu należało wykazać się niesamowitym kunsztem pisarskim. Podzieleni na grupy uczniowie klasy 5b dali się ponieść wyobraźni i stworzyli zabawne, ciekawe i niezwykle pasjonujące opowieści. Każde zdanie zaczynało się od innej litery alfabetu, oczywiście z zachowaniem kolejności.

  • Zadanie 3.

Trzecim zadaniem, nad którym się pochyliliśmy były Neosie szkolne. Uczniowie otrzymali zestaw słów związanych ze szkołą i musieli utworzyć neologizmy – nowe słowa, które miałyby zastąpić wyrazy, które im dałam.

  • Zadanie 4.

Następnym wyzwaniem były Zakleksowane przysłowia. Musieliśmy rozszyfrować, jakie wyrazy ukryły się pod plamami atramentu. Zadanie okazało się wymagające, ale dzięki niemu poznaliśmy przysłowia.

  • Zadanie 5.

Zadanie piąte dotyczyło gramatyki. Moi podopieczni musieli wykazać się znajomością części mowy. Każda z nich miała przypisana inny symbol. Oprócz sprawdzenia swojej wiedzy na ten temat, musieli przetestować wiedzę koleżanek i kolegów ze szkolnej ławy. Okazało się, że muszą jeszcze trochę poćwiczyć i utrwalić wiedzę z tego zakresu.

  • Zadanie 6.

W szóstym zadaniu musieliśmy wytężyć nasze umysły i zweryfikować wiedzę dotyczącą związków frazeologicznych. Okazało się, że wiele z nich uczniowie słyszeli, jednak nie potrafili podać ich znaczenia. Słowniki frazeologiczne były niezbędnymi elementami tejże lekcji.

  • zadanie 7

Zadanie 7 sprawdziło kreatywność i wyczucie mody moich piątoklasistów. Dodatkowo utrwalili oni wiedzę na temat bóstw greckich. Nasza uczta przerosła najśmielsze nauczycielskie oczekiwania – wyszło cudownie!

Aktualności

Zebranie z Rodzicami

Zebranie z Rodzicami

Zapraszamy na spotkanie z rodzicami, które odbędzie się dnia 11 września 2024 roku: dla klas 1-3 godz. 18.00, dla klas...
Rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025

Rozpoczęcie roku szkolnego 2024/2025

  Serdecznie zapraszamy na uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego 2024/2025, która odbędzie się 2 września 2024 r. na boisku szkolnym: godzina...
Stołówka szkolna – informacja

Stołówka szkolna – informacja

  Stołówka szkolna pracuje w dni przewidziane na prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Obiady będą wydawane od dnia 04.09.2024 roku. Wydawanie obiadów odbywa się  zgodnie z zasadami wydanymi przez gis, men. Zapisy dziecka na obiad odbywają się poprzez aplikację ikuchnia. Link do...