Tydzień Języków Obcych 28-31.10. 2019 Temat przewodni: „SCHOOL IS COOL”
Już po raz ósmy obchodziliśmy tydzień językowy. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w konkursach przygotowanych przez nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego. W tym roku szklonym będziemy obchodzili 25 lecie szkoły. Dlatego tematem przewodnim Tygodnia Języków Obcych było promowanie naszej placówki.
W klasach 4-8 zostały przeprowadzone konkursy:
1. Konkurs na reklamę naszej szkoły (plakat, ulotka,reklamujące szkołę).Uczniowie mieli za zadanie wykonać projekt plakatu lub ulotki reklamującej naszą szkołę.
Zwyciężyła ulotka wykonana przez Tomka Browna z klasy 4a. Najciekawszą propozycją plakatu okazała się praca wykonana przez uczennice klasy 6b Katarzynę Polak oraz Paulinę Florysiak.
2. Konkurs na komiks „Scenki z życia szkoły”. „Life in our school”. Prace wykonywane były techniką komputerową oraz ręcznie. Punktowano zgodność z tematem, pomysłowość
i oryginalność formy,poprawność językową, estetykę wykonanej pracy i jej walory artystyczne. Najlepszy komiks wykonała uczennica klasy 6b Zuzanna Wrobińska.
W holu szkoły na pierwszym piętrze można było podziwiać prace uczniów na wystawie.
3. Klasy piąte rozwiązywały specjalnie przygotowaną krzyżówkę z hasłami o szkole. Uczniowie, którzy najszybciej i bezbłędnie wykonali zadanie otrzymali nagrody.
4. Zadaniem uczniów klas 4 było rozwiązanie wykreślanki językowej, również o tematyce szkolnej. Oni także zostali za to nagrodzeni.
5. Uczniowie klas 5 i 6 mieli także okazję rywalizować w grupach, odpowiadając w języku angielskim na szczegółowe i często zaskakujące pytania dotyczące funkcjonowania oraz historii naszej szkoły. Rywalizacja ta została przeprowadzona na platformie interaktywnej quizów KAHOOT. Do wyniku liczyła się zarówno poprawność odpowiedzi, jak i szybkość ich udzielania. Słodkie nagrody pozwoliły zregenerować siły, uszczuplone na skutek towarzyszących zadaniom emocji.
6. ‘Proverbs’ – ‘Przysłowie prawdę ci powie’. Ciekawych wrażeń dostarczył uczniom konkurs z przysłowiami zakodowanymi przy użyciu QR kodów. Uczestnicy, którzy przetłumaczyli przysłowia i poprawnie wypełnili kupony konkursowe brali udział w losowaniu atrakcyjnych nagród.
7. Konkurs językowo-plastyczny.
W ramach Tygodnia Języków Obcych na lekcjach języka niemieckiego uczniowie klas 7 i 8 przygotowywali kartkę ze słownika obrazkowego obejmującą słownictwo z wybranej przez siebie dziedziny. Na kartce miały pojawić się rysunki, które następnie miały zostać opisane po niemiecku. Głównym i najważniejszym celem tego zadania było przedstawienie dzieciom bardzo skutecznej metody przyswajania sobie nowego słownictwa, która jest nie tylko o wiele mniej stresująca i nużąca, ale wręcz przyjemna, a do tego bardzo efektywna.
8. „Łamańce językowe”.
Dodatkowo uczniowie mieli okazję pobawić się językiem próbując wymówić słowa, na których łatwo go sobie „połamać”, co stanowiło dla nich nie lada wyzwanie. Były to łamańce językowe, z którymi uczniowie mierzyli się w Tygodniu Języków Obcych.
Uczniowie klas 1-3 podczas tygodnia tematycznego łączyli aktywności językowe
i artystyczne podczas zajęć lekcyjnych.
Dzieci pracowały chętnie i z dużym zaangażowaniem. Każda grupa wiekowa otrzymała zadanie (Project) adekwatne do tematu realizowanego w ich podstawie programowej
i odnoszące się do przerabianego obecnie działu w ich podręcznikach.
Klasy pierwsze wykonały plakat „School Is Cool”, na którym znalazły się ich zdjęcia
w ważnych miejscach w szkole. Grupa wzięła udział w sesji zdjęciowej w takich lokacjach jak: świetlica, biblioteka, jadalnia, szatnia, klasa, sala gimnastyczna czy plac zabaw.
Na każdej fotografii dzieci trzymają własnoręcznie wykonany napis w języku angielskim (classroom, canteen, gym, library etc.). Uczniowie klas drugich nakręcili klip video „Fashion Show”, w którym wcielając się w rolę modeli na wybiegu prezentują niezwykłe kreacje. Podczas kilkuminutowego filmu chętne dzieci udzieliły krótkiego wywiadu w języku angielskim, przedstawiając się i opisując w prosty sposób kostium, prezentowany na Fashion Show. Uczniowie klas trzecich pracowali w parach. Wykonali z plasteliny jedno
z wylosowanych zwierząt: cheetah, kangaroo, gorilla, rhino, lizard, whale, tiger, shark. Dzieci stworzyły także tabliczki informacyjne z krótkim, anglojęzycznym opisem.
Zakup nagród był możliwy dzięki hojności Rady Rodziców.
Jesteśmy przekonani,że podczas tegorocznego TJO uczniowie rozwinęli swoje umiejętności lingwistyczne,poszerzyli swoją wiedzę i świetnie się przy tym bawili.
Gratulujemy wszystkim zwycięzcom oraz dziękujemy wszystkim uczniom za udział
w różnorodnych konkurencjach i obchodach Tygodnia Języków Obcych.
ZAPRASZAMY NA TYDZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W PRZYSZŁYM ROKU !!!
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w plikach cookies.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.Zgoda