„Marzec to Miesiąc Matematyki”
W naszej szkole marzec upłynął pod znakiem królowej nauk – matematyki! Dzięki zaangażowaniu uczniów i nauczycieli przygotowano wiele ciekawych aktywności, które łączyły naukę z kreatywną zabawą. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie – od logicznych łamigłówek po projektowanie graficzne. Oto, co działo się w ramach projektu „Marzec to Miesiąc Matematyki”:
I. Gra Planszowa Matematyczna
Uczniowie w maksymalnie 3-osobowych zespołach stworzyli własne gry planszowe, które pomagały utrwalać wiedzę i umiejętności matematyczne zdobywane na lekcjach. Prace zostały wykonane w ramach konkursu organizowanego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Pomysłowość i samodzielność uczniów była naprawdę imponująca!
Koordynator: Barbara Chałupniczak-Kaczmarek
II. Łamigłówki, Zagadki i Rebusy Matematyczne
Codziennie przez cały marzec uczniowie mieli okazję zmierzyć się z nowymi matematycznymi zagadkami. To doskonała forma zabawy i treningu umysłu – koncentracji, logicznego myślenia i pamięci.
Koordynator: Barbara Chałupniczak-Kaczmarek
III. Napad Piratów – Matematyczne Zadanie
Grupowa gra matematyczna wciągnęła uczniów w przygodę rodem z pirackich opowieści. Aby zdobyć skarb, trzeba było rozwiązać szereg zadań matematycznych i logicznych. Emocji nie brakowało!
Koordynator: Ilona Majewska
IV. Konkurs na Najśmieszniejszy Mem o Matematyce
Matematyka może być zabawna! Uczniowie wykazali się ogromnym poczuciem humoru i kreatywnością, tworząc memy, które rozbawiły całą społeczność szkolną. Najlepsze prace trafiły na wystawę.
Koordynator: Małgorzata Łukaszewicz-Libner
V. Znajdź Datę Swoich Urodzin w Liczbie Pi
Z okazji Dnia Liczby Pi uczniowie sprawdzali, czy ich data urodzin znajduje się w rozwinięciu tej nieskończonej liczby. To nietypowe i inspirujące wyzwanie wzbudziło duże zainteresowanie!
Koordynator: Małgorzata Łukaszewicz-Libner
VI. Projektowanie Monet i Banknotów w Tinkercad
W ramach obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego uczniowie klas 4–8 zaprojektowali własne monety i banknoty w programie Tinkercad. Prace były oceniane w konkursie plastyczno-graficznym pt. „Nowy wzór banknotu z Bolesławem Chrobrym”.
Koordynator: Anna Słomka
VII. Drukowanie na drukarce 3D
Najciekawsze projekty banknotów i monet zostały wydrukowane na szkolnej drukarce 3D! Uczniowie mogli zobaczyć efekty swojej pracy w formie rzeczywistych modeli.
Koordynator: Anna Słomka
VIII. 30 – lecie Naszej Szkoły w liczbach
Uczniowie odpowiadali na pytania związane z nauką i edukacją, codzienne życie szkoły, ciekawostki statystyczne, opinie i wspomnienia.
Koordynator: Małgorzata Philipps
IX. Prezentacje nt. „Matematyka mój przyjaciel” w klasach 5.
Uczniowie zastanawiali się, w jakich czynnościach dnia codziennego towarzyszy im matematyka, kiedy i co wykorzystują.
Koordynator: Iwona Liszewska
X. Tworzymy zbiór zadań matematycznych związanych z wiosną;
Uczniowie klasy 5 projektowali zadania matematyczne z wykorzystaniem motywu wiosennego a następnie prezentowali je klasie. Klasa miała za zadanie je rozwiązać.
Koordynator: Iwona Liszewska
Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za aktywny udział w wydarzeniach i wspólne odkrywanie fascynującego świata matematyki. Marzec minął szybko – ale wiedza i wspomnienia zostaną z nami na długo!