W dniach 23-27 października trwał w naszej szkole Tydzień Uczniowskiej SuperMocy. Przystąpiliśmy do tej fascynującej akcji po raz pierwszy, lecz na pewno nie ostatni. To już V edycja tego niezwykłego projektu, który ma na celu odkrywanie uczniowskich mocy (a nawet supermocy), z których często, nasi podopieczni, nie zdają sobie sprawy. W tym roku hasło przewodnie to czas, a konkretniej właściwe zarządzanie nim. Jest to niełatwa sztuka, lecz na pewno żyje się z tą umiejętnością łatwiej. W związku z tym rozmawialiśmy (rozmawiamy i rozmawiać jeszcze wielokrotnie będziemy) o tym, jak planować swoją dobę, by wycisnąć z niej jak najwięcej. Na szkolnych korytarzach pojawiły się gazetki z radami dotyczącymi lepszego, efektywniejszego zarządzania sobą, a także swoim czasem. Zastanawialiśmy się wspólnie, co to są „pożeracze czasu” i jak sobie z nimi radzić, by nie dezorganizowały nam planów. Wyznaczaliśmy cele krótko- oraz długoterminowe, po czym opracowywaliśmy drogę do nich. Ustalaliśmy priorytety, snuliśmy plany na przyszłość, a wszystkie te działania miały doprowadzić do tego, by „Zostać Królem/Królową swego czasu”. Uczniowie przygotowali korony oraz zegary, aby móc zasiąść na tronach, a następnie uwiecznić na fotografiach te wyjątkowe momenty. Nauczyciele i pracownicy szkoły również mogli spocząć na tych zacnych fotelach, by chociaż przez chwilę poczuć się władcami/władczyniami swoich dób… Bo przecież dobrze wiemy, że 24 godziny nigdy nie są wystarczające, lecz czas nie chce się zatrzymać ani nawet odrobinę zwolnić… Życzę zatem nam wszystkim – uczniom, rodzicom, nauczycielom i pracownikom szkoły – byśmy potrafili mądrze oraz efektywnie korzystać z tego, co mamy, a przede wszystkim, byśmy potrafili wygospodarować kilka chwil dla samych siebie.
Monika Pszczółkowska