„Nie zmuszaj dzieci do aktywności,
lecz wyzwalaj ich aktywność.
Nie każ myśleć, lecz twórz warunki do myślenia.
Nie żądaj, lecz przekonuj.
Pozwól dziecku pytać i powoli rozwijaj jego umysł tak,
aby samo chciało wiedzieć…”
Janusz Korczak
Eksperyment i doświadczenie to istotne terminy, które wywołują wiele emocji i radości na twarzach dzieci. Każdy z nas będąc dzieckiem lubił eksperymentować i zadawał rodzicom oraz dziadkom mnóstwo pytań. Dziecko od najmłodszych lat swojego życia jest ciekawym badaczem i odkrywcą żądnym wiedzy.
Ciekawość otaczającego świata jest motorem rozwojowym młodego pokolenia. To, co dziecko dotknie, zobaczy i samodzielnie przygotuje na długo zostanie w jego pamięci i pozwoli mu na samodzielne wyciągnięcie wniosków.
Tegoroczny Dzień Nauki był nieco inny niż te w poprzednich latach.
W tym roku podstawowym celem przyświecającym nam podczas organizacji tego przedsięwzięcia było zwrócenie uwagi uczniów na WSPÓŁPRACĘ, LOGICZNE MYŚLENIE oraz PRACĘ ZESPOŁOWĄ.
Uczniowie klas 1-3 mieli między innymi za zadanie zbudować jak najwyższą wieżę. Możemy zadać pytanie – na czym polegała trudność? Otóż do budowy uczniowie mogli wykorzystać tylko i wyłącznie np. kartki papieru oraz taśmę bądź patyczki od szaszłyków.
Jak poradzili sobie z tym zadaniem – oceńcie sami. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć. I już w tym roku zapraszamy na przyszłoroczne Dni Nauki.
Małgorzata Philipps
Małgorzata Łukaszewicz-Libner