Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
W maju rozpoczęliśmy nowy dział SPIKE™ Essential, polega na wyszukaniu instrukcji do złożenia maszyny w programie, potem należy ją zaprogramować , za pomocą skryptów, do tego potrzebne są nam nie tylko zestawy Spike Essential , ale również sprzęt komputerowy.
Pierwszym naszym zadaniem była : Maszyna na dzień dobry
Polegało na zbudowaniu maszyny , która macha na powitanie.
Uczniowie mają stworzyć i przetestować program, który uruchomi maszynę do machania. Potem przebudowywali i testowali swoje modele, aby wykonać dwa kolejne zadania w aplikacji:
Kilka ilustracji z naszych działań:
Film: https://drive.google.com/file/d/15CACcWlzBV-JZN_r703NhRwRpx3S5-Yk/view?usp=drive_linkDrugim zadaniem były: Mały pomocnik duża pomoc
Polegało na zbudowaniu i przetestowaniu program sterującego robotem-pomocnikiem.
Uczniowie, następnie mieli przebudowywać i testować swoje modele, aby wykonać dwa kolejne zadania w aplikacji:
Zaprojektuj własnego, lepszego robota-pomocnika
Trzecim zadaniem był: Plac zabaw przyszłości
Uczniowie mają stworzyć huśtawkę w taki sposób , aby program poruszał huśtawką.
Następnie mają przebudowywać i testować swoje modele, aby wykonać dwa kolejne zadania w aplikacji:
Nasze prace:
Film: https://drive.google.com/file/d/145wSkljFveBQhlhl1Z0iWBonJ-4KzzbS/view?usp=drive_linkCzwartym zadaniem była : Projektowanie formy „lamura” do wydrukowania na drukarce 3D
Uczniowie z klas starszych na lekcjach robotyki rozwijali swoje umiejętności związane z drukiem 3D. W oparciu o nowoczesne technologie i oprogramowania pracowali nad swoimi projektami w programie Tinkercad poznanymi podczas zajęć. Projektowali formę lamura do wydruku na drukarce 3 D.
Wkrótce pochwalimy się dalszymi naszymi pracami 😊Anna Słomka