Program Laboratorium Przyszłości ma na celu rozwijanie kompetencji kreatywnych i technicznych ucznia. Na zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów, praktykujemy nowe rozwiązania LEGO BricQ Motion Essential z wyposażenia Programu Laboratorium Przyszłości. Główny nacisk położony jest tu na rozwój kompetencji w szeroko rozumianej tematyce STEAM ( nauka, technika, inżynieria, sztuka, matematyka).
Pierwszym naszym zadaniem do pracowania było zagadnienie: Akrobatyka na linie
Polegało ono na zbudowaniu linii do akrobacji oraz pomocy akrobatce przy utrzymaniu równowagi. Uczniowie odpowiadali na pytania:
– Co to jest siła ciężkości? (Jest to siła przyciągania ziemskiego).
– Co to są akrobacje na linie? (Jest to umiejętność chodzenia po linie lub sznurze).
– Jaką umiejętność musi opanować akrobata, aby mieć pewność, że nie spadnie? (Dobrą równowagę).
– Co trzyma akrobatę na linie? (Dopóki akrobata zachowuje równowagę, stojąc na linie, ucisk liny na stopę chroni go przed upadkiem).
Kilka ilustracji z naszych działań:
Film: https://drive.google.com/file/d/1W9AaIMcTQFY4RbY1SvgmvCotJGFzzoqw/view?usp=sharing
Drugie zadanie: Samochód z żaglem
Zadanie polegało na zbudowaniu samochodu z żaglem, po to, by zbadać niewidoczną siłę pchania, a także na oszacowaniu, który projekt żagla sprawdzi się najlepiej i pozwoli samochodzikowi pojechać najdalej.
Uczniowie aby sprawdzić siłę pchania zbudowali wiatrak.
Odpowiadali na pytania:
– W jaki sposób porusza się samochód z żaglem? (Jest pchany przez wiatr).
– Czy wiatr można zobaczyć? (Nie, ale widać efekty działania siły wiatru).
– Ile różnych kształtów żagli widzieliśmy na filmie?
– Jaki kształt i rozmiar żagla byłyby najlepsze?
Nasze prace:
Film:
https://drive.google.com/file/d/1VyHId-EVzrqzcO9Q0lcGVoxw53lrobS-/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1W6I8NGsTyGWl_DOShcmmjlUGN-2sW1fr/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1WNUoNkdgSJYodnSPYnqHH0iYWsfwmypd/view?usp=sharing
Trzecie zadanie: Sztafeta
To zadanie polegało na zaprojektowaniu, zbudowaniu i przetestowaniu mechanizmu ( bez instrukcji), który potrafi przekazywać sobie przedmioty. To ci dopiero sztafeta!😊
Uczniowie odpowiadali na pytania:
– W jaki sposób Twój mechanizm popycha lub ciągnie „pałeczkę”?
– Jakie modele Cię zainspirowały?
– Które części modelu są takie same jak na Twoim szkicu? Które są inne?
– Co można by zmienić w modelu?
Uczniowie odpowiadali na pytania:
– W jaki sposób Twój mechanizm popycha lub ciągnie „pałeczkę”?
– Jakie modele Cię zainspirowały?
– Które części modelu są takie same jak na Twoim szkicu? Które są inne?
– Co można by zmienić w modelu?
Nasze prace:
Film:
https://drive.google.com/file/d/1VrkBMrEzAiZCILRdBXsj-A6ZMi7Hx35I/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1VrkBMrEzAiZCILRdBXsj-A6ZMi7Hx35I/view?usp=sharing
Czwartym zadaniem była: Wycieczka z pomocą okularów VR do Stanów Zjednoczonych: Waszyngton – Kapitol.
Wirtualnie zwiedziliśmy Kapitol Stanów Zjednoczonych, budynek, w którym spotyka się Kongres Stanów Zjednoczonych. Jest to centrum władzy ustawodawczej i rządu federalnego USA. Dzięki okularom VR mogliśmy znaleźć się w odległym kraju, poznaliśmy najważniejszy budynek, jego wielkość, historię i tradycję.
Wkrótce pochwalimy się dalszymi naszymi pracami 😊
Anna Słomka