Celem działalności rzecznika jest aktywne ingerowanie w życie szkoły wszędzie tam, gdzie naruszane są prawa ucznia. Działa na rzecz polubownego rozwiązania konfliktu między uczniami lub między uczniami a nauczycielami. Każdy uczeń zgłaszający się do rzecznika może być pewien, że zostanie wysłuchany. Działanie podejmuje za zgodą ucznia w sytuacji, gdy doszło do poważnego naruszenia praw lub zawiodły interwencje wychowawcy. Jego działaniu zawsze towarzyszy dyskrecja.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń-uczeń:
Zapoznanie się z opinią stron konfliktu.
Podjęcie mediacji ze stronami we współpracy z wychowawcą klasy.
Skierowanie sprawy do pedagoga bądź psychologa szkolnego w razie kłopotów z rozstrzygnięciem sporów.
W dalszym trybie postępowania – zasięgnięcie opinii Rady Pedagogicznej.
Ostateczną decyzję o sposobie rozwiązywania konfliktu podejmuje Dyrektor.
Tryb postępowania w kwestiach spornych uczeń-nauczyciel:
Zapoznanie się z opinią stron konfliktu.
Podjęcie mediacji ze stronami.
Zasięgnięcie opinii pedagoga szkolnego.
Wystąpienie do Dyrektora Szkoły o podjęcie decyzji w sprawie,
w przypadku trudności z rozstrzygnięciem sporu.
JAK KONTAKTOWAĆ SIĘ Z RZECZNIKIEM?
Najlepiej osobiście. Można do niego podejść na przerwie i ustalić dogodny termin spotkania na spokojną rozmowę.
Lub pisząc na adres: dariuszkowalczyk@wp.pl